Tänä päivänä 55% asiakkaista odottavat toimittajiltaan kykyä vauhdittaa heidän liiketoimintaansa. Näistä ainoastaan 16% sanovat, että näin myös tapahtuu. Samalla työurat yhden työnantajan palveluksessa lyhenevät nopeasti.
Edellä mainitut seikat johtavat siihen, että myynnin johtajat tarvitsevat uudenlaisia myyjiä, joiden tuottavuus on saatava jyrkemmälle kasvukäyrälle nopeammin.
Tässä evoluutiossa perinteinen myynnin rekrytointiprosessi ei ole läpikäynyt yhtään merkittävää uudistusta vuosikymmeniin.
Useimmissa yrityksissä myynti on ylivoimaisesti kallein osa strategian toimeenpanoa. Ei ole toista osa-aluetta, jossa vaikutus voisi olla suurempi, kuin oikean myyntikyvykkyyden rekrytointi ja pitäminen. ... Ironista kyllä, myynnin rekrytointi on useimmissa tapauksissa vähiten kurinalainen liiketoiminnan prosessi. Rekrytointeja ei yleensä tehdä sillä täsmällisyydellä ja tieteellisyydellä, mitä voisi ja tulisi soveltaa.”
Dan Weinfurter, CEO, GrowthPlay
Tutkimuksemme mukaan uusilla myyjillä kestää keskimäärin 12 kk päästä keskimääräiselle suoritustasolle. Me kutsumme tätä TTR:ksi (Time-to-Results). Jopa pieni nopeutus tähän prosessin auttaa yritystäsi kasvattamaan myyntiä merkittävästi nopeammin.
Perinteisesti rekrytoinneissa käytetty määrittelyvaihe ja kandidaattien arviointi tekee prosessista helpon ja nopean kaikille osapuolille, mutta ei johda huippuyksilöiden löytämiseen. Kaivaudumme puheita syvemmälle tunnistaaksemme sinulle parhaat tekijät.
Mallimme perustuu huolelliseen määrittely- ja arviointivaiheeseen, jossa paneudutaan sekä yrityksesi että asiakkaittesi tarpeisiin ja tavoitteisiin sekä niistä johdettuihin käyttäytymistekijöihin. Tavoitteena on aina auttaa asiakkaitamme aikaansaamaan myynnin kasvua, myyntijohdon tuottavuutta, sekä kannattavuutta. Teemme tämän tunnistamalla systemaattisesti parhaat myynnin, asiakaspalvelun ja myyntijohdon henkilöt, jotka pääsevät nopeammin tuloksiin.
Työnantajamielikuvan merkitys rekrytoinnissa kasvaa nopeasti. Suorittaessamme toimeksiantoa teille, koemme edustavamme teidän brändiä. Teemme kaikkemme, jotta hakijakokemus ylittäisi hakijoiden odotukset ja antaisi osaltaan mahdollisimman hyvän kuvan toimeksiantajastamme.
”Mikäli minulle tulee uudessa työpaikassa eteen myyjärekrytointitarpeita, suosittelen teitä”
Hakijapalaute
Bigpeoplen suorittamassa uusasiakashankinnan myyjän rekrytoinnissa arvostan eniten seuraavia asioita:
1. Ammattimaista, myynnin tuloksellisiin rekrytointeihin viritettyä kokonaisprosessia
2. Hakijoiden välisten erojen ymmärtämistä ja kommunikointia arviointidataan ja faktoihin perustuen
3. Hakijakokemuksen ensiluokkaista hoitamista brändimme mukaisesti”
Johan Grönroos Team Leader, 3StepIT
Mielettömän hyvää viestintää prosessin aikana vaiheista ja etenemisestä.
Hakijapalaute