03-tammikuuta-2025
Kuinka tunnistaa kor...
Monilla organisaatioilla on ty...
Kyllä, myynnin esihenkilö voi olla merkittävä riski myyjän rekrytoinnin onnistumisen kannalta. Tämä johtuu useista syistä, jotka liittyvät esihenkilön rooliin, päätöksiin ja vuorovaikutukseen rekrytoinnin aikana ja sen jälkeen.
1. Epäonnistunut rekrytointiprosessi
Esihenkilö on usein vastuussa myyjän rekrytoinnista ja valinnasta. Jos esihenkilö ei ymmärrä yrityksen strategisia tarpeita, roolin vaatimuksia tai myynnin menestystekijöitä, hän voi tehdä väärän valinnan. Esimerkiksi:
2. Puutteellinen perehdytys ja tuki
3. Motivaation ja sitoutumisen puute
Esihenkilön johtamistyyli vaikuttaa suoraan myyjän motivaatioon ja sitoutumiseen. Jos esihenkilö:
Jos esihenkilö asettaa epärealistisia odotuksia tai ei kommunikoi roolin tavoitteita ja haasteita selkeästi rekrytointivaiheessa, myyjä voi kokea työn olevan täysin erilainen kuin hän odotti. Tämä johtaa usein pettymykseen ja nopeaan irtisanoutumiseen.
5. Kyvyttömyys kehittää myyjiä
Esihenkilön tulisi selvittää ja tunnistaa myyjän potentiaali, ambitiot sekä vahvuudet ja tarjota kehitysmahdollisuuksia ja haasteita. Jos tämä jää tekemättä, lahjakkaat myyjät saattavat kokea uransa pysähtyneen, mikä heikentää heidän sitoutumistaan yritykseen.
Miten riskiä voi pienentää?
Esihenkilön vaikutus on ratkaiseva paitsi rekrytoinnin onnistumisen myös myyjän pitkän aikavälin sitoutumisen ja menestyksen kannalta!
Panu Muhonen 0500 412068 tai Joel Falcken 050 5245874
Monilla organisaatioilla on ty...
Haastattelijan bias eli ennakk...
Rekrytoivan esihenkilön, kuten...
Ajattelutapa ei ole vain sana....
Tehtäväsopivuus (Job Fit) on a...